Akkoordakkoord
Logo AMCA

www.royalcaribbean.nl is onderdeel van de site www.amca.nl.
Amca is in Nederland de vertegenwoordiger van Royal Caribbean International.

070 3141555

overlay
  • RC

Smart service op Quantum of the Seas

Me & my iQ app

Me and my app

Het verrast me hoe snel ik er aan wen dat ik zelf mijn ‘smart concierge’ ben aan boord van de Quantum of the Seas. Na twee dagen heb ik echt het gevoel ‘me & my app make a happy couple’. De iQ app werkt prima op de iPad en ’s morgens bij het ontbijt maken we plannen voor de dag die voor ons ligt. Vandaag hebben we een heerlijke zeedag. Daar kijken we altijd naar uit. Fijn alle tijd voor onszelf. Mijn lief wil sporten, sky diven en naar de sauna. Ik wil graag kunst kijken, een boekje lezen en naar de Persian Spa. We lunchen samen in het Windjammer Café en vanavond gaan we op de Aziatische tour in Silk. We ronden af met een smart show in Two70. Met de iPad is alles zo geregeld. Nu heb ik wat extra tijd om gezellig een praatje maken met mijn cabin steward. Zij zorgt er dagelijks voor dat mijn ‘smart cruise’ nog meer ontspanning biedt. Steeds terugkomen in een opgeruimde hut met een sierlijke handdoek creatie op ons bed en vers ijs in de koeler. Wat wil een mens nog meer?

Smart service in Two70 op de Quantum of the Seas

Smart Service
Vóór ik aan boord ging, dacht ik” wat een gedoe, elke avond een restaurant kiezen, en steeds weer nieuwe tafelgenoten. Maar na drie dagen ben ik helemaal om. Dynamic Dining is zo gek nog niet, wat heet Dynamic Diner is super de luxe. Natuurlijk kon ik aan boord van andere schepen ook gebruik maken van speciale restaurant opties, maar dan moest ik bijbetalen en dat vond ik meestal jammer. Ik had immers al voor een maaltijd betaald. Maar de maaltijden bij Dynamic Dining zijn gratis. Buiten deze luxe kan ik nu zelf het tijdstip bepalen waarop we willen eten en dat vind ik heel fijn. Na een excursie aan de wal, nog even langs de Sky Bar voor een drankje en niet vast zitten aan de klok van de eerste zitting.

Quantum Clas biedt allerlei combinaties voor familiehutten © foto RCCI

Smart families
Bij het zwembad hebben we afgesproken met een Mexicaans echtpaar. We hebben elkaar ontmoet in restaurant Silk en kwamen er al snel achter dat zij onze vrienden in Playa del Carmen ook kennen. Sylvia en Alexandro zijn hier samen met hun drie kinderen. “Waar zijn jullie kinderen dan?”, vraag ik me af. Sylvia vertelt me over het uitgebreide kinderentertainment programma aan boord. “Met de iQ app regelen ze alles zelf. Nu ze er achter zijn dat de North Star en het sky diven gratis zijn, hebben wij bijna de hele dag voor onszelf”, glundert Sylvia. Op mijn vraag of cruisen geen dure vakantie is voor een gezin met drie kinderen zegt Alexandro lachend “Neen hoor, de Quantum of the Seas heeft meer familievriendelijke hutten dan welk ander schip. We konden allerlei combinaties van geschakelde hutten maken in verschillende hutcategorieën. Wij hebben een heerlijke buitenhut met balkon met twee aparte slaapkamers en extra douche voor de kinderen”.

New York is een ideale optie voor een verlenging voor of na de Bahama-cruise © foto RCCI

Smart extension
De Bahama-cruise met de Quantum of the Seas is ons goed bevallen. We hebben genoten van de winterzon in Florida en Nassau. Het verblijf op het tropische CocoCay was voor ons een van de hoogtepunten. Heerlijk met de voeten in het zachte zand, snorkelen, zwemmen en de dag afronden met een strandwandeling. Na terugkomst in Cape Liberty zijn we naar New York vertrokken. De Bahama-cruise laat zich prima combineren met een leuke stedentrip naar de Big Apple.

Vriendelijke crew in Silk, door Dynamic Dining hebben ze extra tijd voor een praatje © NdB

Smart crew
Terug in het vliegtuig heb ik alle tijd om de achter ons liggende twaalf dagen nog eens te overdenken. Het was een heerlijke reis met ‘me & my app’ en interessante, wisselende bestemming. Toch is er iets dat ik heb gemist. Ondanks alle luxe, de extra vakantietijd door alle smart voorzieningen heb ik mijn vaste ober en sommelier ’s avonds gemist. Zij weten al na één diner dat ik graag water met bubbels drink, een witte Nieuw-Zeelandse wijn bij mijn eten prefereer en na het diner een cappuccino verkies boven een dessert. Ik realiseer me dat dit luxe geklaag is, maar dat is soms ook even fijn. Ondanks, of misschien wel dankzij, alle smart gadgets hebben we extra genoten van de warme aandacht van de crew aan boord. De bemanning op de Quantum had er echt zin, ze hadden volop tijd voor ons. Dat was voor ons uiteindelijk de echte kers op de taart: smart service!

Nieuw op Quantum Class, botsauto's op zee © foto RCCI

© Wilma Lankhorst
© foto’s Wilma Lankhorst en Nico de Boer

Wilma Lankhorst

Beste cruiseliefhebber,
Ik ben Wilma Lankhorst en reis al ruim dertig jaar met grote regelmaat over onze mooie planeet. Ik verken steden, bezoek musea, struin over eilanden, fietst graag langs rivieren en laat me regelmatig per cruiseschip over de wereldzeeën varen. Als freelance reisjournalist bezocht ik veel bestemmingen. Vijftien jaar was ik actief voor Nieuw-Zeeland waardoor ik de ‘Dutch Kiwi’ wordt genoemd. Sinds april 2012 heb ik een reisblog waarop ik wekelijks mijn reiservaringen deel. In 2013 is mijn boek ‘Duurzaam toerisme, doe je zo’ verschenen. Ik ben getrouwd en run naast mijn blogactiviteieten samen met mijn partner een Bed & Breakfast.